A csepeli II. Rákóczi Ferenc út kamionforgalma elviselhetetlen, a lakóházak repednek, a zajtól aludni sem lehet
Forrás: csepeliek.blog.hu
A csepeliek követelik az 1990 óta ígérgetett gerincút megépítésének befejezését, a Mi Hazánk csepeli elnöke és országgyűlési képviselőjelöltje, Rizmayerné Csík Erzsébet áll a társadalmi kezdeményezés élére.
Már 1993-ban megígérte Demszky Gábor főpolgármester, hogy 1996-ra megépítik a gerincutat, ha Csepel (és iparűzési adója) nem válik le a fővárosról. Egy szakaszt megépítettek, de a Posztógyár utcától a városhatárig azóta is lakóingatlanoktól tíz-tizenöt méterre haladnak el a járművek. A Fidesz és Németh Szilárd a 2010-es országgyűlési választások előtt azzal kampányolt Csepelen, hogy megépíti a városhatárig tartó második és harmadik szakaszt is, de ez azóta sem történt meg.
A 2017-es budapesti stratégiai zajtérkép szerint a II. Rákóczi Ferenc út mellett a zaj több mint tíz decibellel meghaladja a legmagasabb megengedett zajszintet.
Ezt megerősíti a Pest Vármegyei Kormányhivatal Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Hulladékgazdálkodási Főosztályának 2024-ben történt zajmérése is, amelyhez kapcsolódóan a rezgésterhelést is vizsgálták egy út melletti lakóingatlanban, és azt is határérték felettinek mérték.

A 2019-es önkormányzati választások előtt Karácsony Gergely is megígérte a II. és III. szakasz megépítését – ez sem történt meg, az erre a célra még Tarlós István főpolgármester ideje alatt elkülönített négyszázmillió forintot másra költötték.
A II. Rákóczi Ferenc úton a kamionforgalom 1990-ben kezdett el nőni, mivel onnantól kezdve ezen az úton lehetett a leggyorsabban elérni az M0-s autóutat. Ahogy az M0-s körgyűrű egyre több szakasza megépült, egyre több kamion közlekedett ezen az úton.
Ma napi 4500-5000 kamion hajt keresztül a kerületen a II. Rákóczi Ferenc úton, illetve a II. Rákóczi Ferenc út – Lámpás utca – Csepeli út útvonalon
a Csepeli Szabadkikötő, és a volt Csepel Művek területén működő cégek, a Metrans Konténer Kft., Inter-Metal Recycling Kft. és számos egyéb cég tevékenysége következtében, az oda érkező/onnan továbbszállított, illetve ott gyártott anyagok, termékek közúti fuvarozása miatt.

Az év minden napján, huszonnégy órában zajló kamionforgalom már az ott élők Alaptörvényben foglalt jogait érinti. Éjszakai pihenésük, nyugodt családi életük ellehetetlenült, ingatlanjaik állapota romlik, egészségük fokozott veszélyeknek van kitéve. Mivel a lakóingatlanok telekhatárai az utak közvetlen közelében találhatók, így zajvédő fal telepítésére nincs lehetőség.
A környék lakói az évek során több kéréssel is fordultak Karácsony Gergely főpolgármesterhez a zaj- és rezgésterhelés csökkentése érdekében:
kérték a kamionforgalom más, véleményük szerint lakott területeket elkerülő útvonalra terelését; a kamionforgalom éjszakai, 22 és 06 óra közötti megtiltását; a sebességhatár 30 kilométer/órára csökkentését – de ilyen-olyan indokolással minden kérésüket elutasították.
Kérték továbbá az utak karbantartását is, de ez sem történt meg.
A környék lakói panaszukkal és kéréseikkel megkeresték már Borbély Lénárd polgármestert; Karácsony Gergely főpolgármestert több ízben; Szabó Szabolcs országgyűlési képviselőt; Németh Szilárdot és a Fidesz csepeli szervezetét; dr. Láng Zsoltot, a Fidesz korábbi fővárosi frakcióvezetőjét; Wintermantel Zsoltot, a Fidesz jelenlegi fővárosi frakcióvezetőjét; Kövér Lászlót, az Országgyűlés elnökét; Novák Katalin korábbi köztársasági elnököt; a Metrans Kft.-t; az Inter-Metal Kft.-t. Senkitől semmilyen érdemi segítséget nem kaptak.
Lázár János építési és közlekedési miniszter 2023. októberi leveleiben azt válaszolta, hogy a kérést indokoltnak tartja, a csepeli gerincút befejező ütemének központi költségvetési forrásból történő finanszírozását, a beruházás Építési és Közlekedési Minisztérium által történő lebonyolítását támogatja, és
kéri a kormány támogatását a beruházás előkészítésének megkezdéséhez. Ennek ellenére a mai napig nem történt semmi a beruházás megvalósítása érdekében.
Rizmayerné Csík Erzsébet elmondta: a lakók végső kétségbeesésükben mindenre el vannak szánva. Ha kell, folyamatos útlezáró tüntetéseket szerveznek, hogy a főváros és a kormány végre tegyen valamit a tarthatatlan helyzet megszüntetése érdekében.
Az X- és Telegram-csatornáinkra feliratkozva egyetlen hírről sem maradsz le!Mi a munkánkkal háláljuk meg a megtisztelő figyelmüket és támogatásukat. A Magyarjelen.hu (Magyar Jelen) sem a kormánytól, sem a balliberális, nyíltan globalista ellenzéktől nem függ, ezért mindkét oldalról őszintén tud írni, hírt közölni, oknyomozni, igazságot feltárni.
Támogatás