loading
Menü
Támogatás

A csepeli II. Rákóczi Ferenc út kamionforgalma elviselhetetlen, a lakóházak repednek, a zajtól aludni sem lehet

2025. nov. 21. 15:05
3 perces olvasmány
Forrás: csepeliek.blog.hu Forrás: csepeliek.blog.hu

A csepeliek követelik az 1990 óta ígérgetett gerincút megépítésének befejezését, a Mi Hazánk csepeli elnöke és országgyűlési képviselőjelöltje, Rizmayerné Csík Erzsébet áll a társadalmi kezdeményezés élére. 

Már 1993-ban megígérte Demszky Gábor főpolgármester, hogy 1996-ra megépítik a gerincutat, ha Csepel (és iparűzési adója) nem válik le a fővárosról. Egy szakaszt megépítettek, de a Posztógyár utcától a városhatárig azóta is lakóingatlanoktól tíz-tizenöt méterre haladnak el a járművek. A Fidesz és Németh Szilárd a 2010-es országgyűlési választások előtt azzal kampányolt Csepelen, hogy megépíti a városhatárig tartó második és harmadik szakaszt is, de ez azóta sem történt meg.

A 2017-es budapesti stratégiai zajtérkép szerint a II. Rákóczi Ferenc út mellett a zaj több mint tíz decibellel meghaladja a legmagasabb megengedett zajszintet. 

Ezt megerősíti a Pest Vármegyei Kormányhivatal Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Hulladékgazdálkodási Főosztályának 2024-ben történt zajmérése is, amelyhez kapcsolódóan a rezgésterhelést is vizsgálták egy út melletti lakóingatlanban, és azt is határérték felettinek mérték.

Forrás: metrans.hu

A 2019-es önkormányzati választások előtt Karácsony Gergely is megígérte a II. és III. szakasz megépítését – ez sem történt meg, az erre a célra még Tarlós István főpolgármester ideje alatt elkülönített négyszázmillió forintot másra költötték.

A II. Rákóczi Ferenc úton a kamionforgalom 1990-ben kezdett el nőni, mivel onnantól kezdve ezen az úton lehetett a leggyorsabban elérni az M0-s autóutat. Ahogy az M0-s körgyűrű egyre több szakasza megépült, egyre több kamion közlekedett ezen az úton. 

Ma napi 4500-5000 kamion hajt keresztül a kerületen a II. Rákóczi Ferenc úton, illetve a II. Rákóczi Ferenc út – Lámpás utca – Csepeli út útvonalon 

a Csepeli Szabadkikötő, és a volt Csepel Művek területén működő cégek, a Metrans Konténer Kft., Inter-Metal Recycling Kft. és számos egyéb cég tevékenysége következtében, az oda érkező/onnan továbbszállított, illetve ott gyártott anyagok, termékek közúti fuvarozása miatt.

Forrás: metrans.hu

Az év minden napján, huszonnégy órában zajló kamionforgalom már az ott élők Alaptörvényben foglalt jogait érinti. Éjszakai pihenésük, nyugodt családi életük ellehetetlenült, ingatlanjaik állapota romlik, egészségük fokozott veszélyeknek van kitéve. Mivel a lakóingatlanok telekhatárai az utak közvetlen közelében találhatók, így zajvédő fal telepítésére nincs lehetőség.

A környék lakói az évek során több kéréssel is fordultak Karácsony Gergely főpolgármesterhez a zaj- és rezgésterhelés csökkentése érdekében: 

kérték a kamionforgalom más, véleményük szerint lakott területeket elkerülő útvonalra terelését; a kamionforgalom éjszakai, 22 és 06 óra közötti megtiltását; a sebességhatár 30 kilométer/órára csökkentését de ilyen-olyan indokolással minden kérésüket elutasították. 

Kérték továbbá az utak karbantartását is, de ez sem történt meg.

A környék lakói panaszukkal és kéréseikkel megkeresték már Borbély Lénárd polgármestert; Karácsony Gergely főpolgármestert több ízben; Szabó Szabolcs országgyűlési képviselőt; Németh Szilárdot és a Fidesz csepeli szervezetét; dr. Láng Zsoltot, a Fidesz korábbi fővárosi frakcióvezetőjét; Wintermantel Zsoltot, a Fidesz jelenlegi fővárosi frakcióvezetőjét; Kövér Lászlót, az Országgyűlés elnökét; Novák Katalin korábbi köztársasági elnököt; a Metrans Kft.-t; az Inter-Metal Kft.-t. Senkitől semmilyen érdemi segítséget nem kaptak.

Lázár János építési és közlekedési miniszter 2023. októberi leveleiben azt válaszolta, hogy a kérést indokoltnak tartja, a csepeli gerincút befejező ütemének központi költségvetési forrásból történő finanszírozását, a beruházás Építési és Közlekedési Minisztérium által történő lebonyolítását támogatja, és 

kéri a kormány támogatását a beruházás előkészítésének megkezdéséhez. Ennek ellenére a mai napig nem történt semmi a beruházás megvalósítása érdekében.

Rizmayerné Csík Erzsébet elmondta: a lakók végső kétségbeesésükben mindenre el vannak szánva. Ha kell, folyamatos útlezáró tüntetéseket szerveznek, hogy a főváros és a kormány végre tegyen valamit a tarthatatlan helyzet megszüntetése érdekében.

Az X- és Telegram-csatornáinkra feliratkozva egyetlen hírről sem maradsz le!
További cikkeink
Összes
Friss hírek
Támogassa munkánkat!

Mi a munkánkkal háláljuk meg a megtisztelő figyelmüket és támogatásukat. A Magyarjelen.hu (Magyar Jelen) sem a kormánytól, sem a balliberális, nyíltan globalista ellenzéktől nem függ, ezért mindkét oldalról őszintén tud írni, hírt közölni, oknyomozni, igazságot feltárni.

Támogatás