Tucatnyi öreg autó kerül elő elhagyott garázsokból, épületekből, pajták mögül, és az internetnek hála mindet láthatjuk. A legtöbbnek érdekes története is van, ez a Fiat 124 viszont túlmutat az átlagon. Már-már azt is írhatnánk, hogy ez James Bond Fiatja, mert olyan kalandos életutat járt be.
Eredetileg 1968-ban vásárolták Szíriában, Damaszkusz városában, majd itt rótta az utakat tíz évig. Majd tulajdonosának lejárt a munkaszerződése, ezért a családdal, és a Fiattal együtt hazatért Skóciába. Pontosabban a Fiatban, hiszen a több, mint 3000 kilométeres utat ezzel az autóval tették meg. Az olasz technika pedig bírta a gyűrődést, és amikor véget ért a nagy túra, hosszú pihenés várt rá.
1978-ban leparkolták egy pajtában, és azóta sem mozdult onnan. Talán teljesen el is feledkeztek róla, mert most a területet megvásárló új tulajdonos fedezte fel a romos épület alatt a Fiat 124-est. Jelenleg az Ebay oldalán árulják, 68 ezer kilométeres futással, és ezzel az egyedi sztorival.
[caption id="attachment_15665" align="aligncenter" width="706"]

[caption id="attachment_15666" align="aligncenter" width="665"]

[caption id="attachment_15667" align="aligncenter" width="516"]

Zsiguli? Nem egészen, a Fiat 124 Berlina az olaszok “eredetije” aminek jogait megvették az oroszok. Ez a típus az “Ős Lada”, az Év Autója volt 1967-ben. A FIAT 1300/1500-as utódaként mutatták be, teljesen új műszaki megoldásokkal, 1197 cm³-es, 60 LE teljesítményű OHV benzinmotorral. 1967-ben mutatták be a típus kombi (Familiare) változatát.
A Fiat 124 alapmodell gyártása a FIAT torinói üzemében 1974-ben állt le, egyidőben az új Fiat 131 “Mirafiori” modell megjelenésével. A 124 Spider műszaki megoldásain alapuló Pininfarina Spider 1985-ig gyártásban maradt.

Fotó: vezess.hu

Fotó: vezess.hu

Fotó: vezess.hu
(vezess.hu nyomán)