loading
Menü
Támogatás

A kínai BYD Magyarországra helyezi európai központját

2025. máj. 15. 18:04
3 perces olvasmány
Fotó: Fischer Zoltán / Miniszterelnöki Sajtóiroda / MTI Fotó: Fischer Zoltán / Miniszterelnöki Sajtóiroda / MTI

Stratégiai együttműködési megállapodást köt a kormány és a kínai BYD, jelentette be Kovács Zoltán kommunikációért felelős államtitkár Orbán Viktor a BYD elnök-vezérigazgatójával, Vang Csuan-fuval közösen tartott csütörtöki sajtótájékoztatóján. Az együttműködést a BYD részéről Stella Li ügyvezető alelnök, Magyarország részéről Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter írta alá. A BYD emellett Magyarországra helyezi európai központját, 2000 új munkahelyet ígérnek – írja a Telex.

A mostani stratégiai megállapodás fontos lépés a BYD fejlődésében, mondta a tájékoztatón Kuangtung tartomány kormányzója, Wang Weizhong. „A kormányzat nevében köszönöm a magyar kormánynak a komoly támogatást, amit a két fél együttműködéséhez biztosítottak. Kína és Magyarország mindig is jó barátok voltak, akik kölcsönösen bíztak egymásban" – hangsúlyozta.

A sajtótájékoztatón Orbán Viktor arról beszélt, a BYD-jal kötött megállapodás azt jelenti Magyarország számára, hogy a jövő autóit is itt fogják gyártani. „Minden magyar emlékszik rá, hogy 1990-ben sikeresen kapcsolódtunk be a világ autógyártásába. Azt, hogy most a következő szakaszba léphet a magyar autógyártás, az a magyar mérnököknek és munkásoknak köszönhető.” Orbán szerint egy korszakváltás idejét éljük, új technológiák, vásárlói igények és gyártók jelentek meg. „Mi, magyarok ebből nem akarunk kimaradni.” Szerinte a magyar iparnak be kell kapcsolódnia az elektromobilitásba, ezt a stratégiai döntést piaci, rövid távú, konjunkturális hatások nem befolyásolják. „Egy új technológia bevezetésekor mindig vannak hullámhegyek és hullámvölgyek, ezt ki kell bírni. A lényeg az, hogy ez a jövő, és ebből Magyarországnak nem szabad kimaradnia.”

Ez azonban Orbán szerint elképzelhetetlen önerőből, partnerekre van szükségünk, az új korszakhoz kell a kínai–magyar együttműködés.

Orbán általánosabban is beszélt a magyar külgazdaságról. Mint mondta, Magyarország a konnektivitás stratégiáját követi, szerinte minden erőközponttal intenzív és pragmatikus kapcsolatot ápolunk, Kínával is stratégiai szintre kell emelni a kapcsolatunkat. Az EU-ban elfoglalt helyünkről azt mondta: „Magyarország mindig is ellenezte a Kínával szembeni uniós vámokat, sürgetjük, hogy az EU ezt oldja fel.Várjuk a Kínával való együttműködés új fejezetét, ami nem a szembenállásban, hanem a partnerségben van.”

Orbán szerint új korszak, hogy a BYD a fejlesztőközpontját is idehozza, nem csak gyárakat. A BYD előtt szerinte olyan cégek tették meg ezt a lépést, mint az Audi, a Bosch, a Mercedes, a Samsung vagy a Stellantis. „A BYD előtt már több ezer magasan képzett mérnök dolgozott ezekben a központokban, de most a BYD egy minőségi ugrást jelent, csak a BYD esetében 2000 új munkahely jön létre, ezeknek a többsége magasan képzett, diplomás ember.”

A világ harmadik legnagyobb autógyártójának és legnagyobb elektromosautó-gyártójának számító kínai BYD még 2023-ban jelentette be, hogy első európai gyárát Szegeden építi meg. A sajtóhírek szerint 1400–1600 milliárd forintból megvalósuló üzemben első körben évente 150–200 ezer autót állíthatnak elő, amit később 350 ezerre vihetnek fel.

Az X- és Telegram-csatornáinkra feliratkozva egyetlen hírről sem maradsz le!
Összes
Friss hírek
Támogassa munkánkat!

Mi a munkánkkal háláljuk meg a megtisztelő figyelmüket és támogatásukat. A Magyarjelen.hu (Magyar Jelen) sem a kormánytól, sem a balliberális, nyíltan globalista ellenzéktől nem függ, ezért mindkét oldalról őszintén tud írni, hírt közölni, oknyomozni, igazságot feltárni.

Támogatás